Jeg flirter på skrift med en kendt kvinde, mon hun vil mig oprigtigt?
Spørgsmål
Klik for at vise/skjule
Hej
Jeg er en mand på 39 år, der i øjeblikket flirter med en kvinde på skrift. Vi har ikke mødt hinanden fysisk, men både talt i telefon og skrevet sammen i nogle måneder. Én af udfordringerne er, at hun er landskendt, og jeg har derfor ”kendt” hende i otte år, mens hun kun har vidst, hvem jeg er, i ti måneder.
Hun opsøgte mig på Facebook. Jeg blev helt chokeret, da hun ville følge mig, og der gik også en del måneder, før alt tog fart. Vi har nu skrevet om både hverdagsting og sex, og hun er meget interesseret.
Vi er begge singler. Hun har flere gange sagt, hun gerne vil have sex med mig. Jeg er enig med hende, men tingene går underligt langsomt. Hun kan få lige, hvem hun vil have pga. sin berømthed. Jeg tror, hun er kendt for at have mange partnere, så jeg tør ikke håbe på ægte kærlighed, men nu må vi se.
Vi havde skrevet sammen hver dag i to måneder, men pludselig trak hun sig og læste ikke min seneste besked, hvor jeg lagde op til at ses. Det var grænseoverskridende at skrive det, så det var så hårdt at blive ignoreret.
Pludselig en måned senere skriver hun igen og er meget interesseret i mig. Vi flirtede videre og snakkede om at mødes, men nu har hun igen gjort noget lignende. Ikke trukket sig totalt, men hendes svar er blevet meget korte og samtaler stopper midt i det hele på trods af, at jeg igen overtræder min grænse og antyder, at jeg gerne vil ses.
Nu ved jeg simpelthen ikke, hvordan jeg skal tackle det. Jeg vil enormt gerne ses med hende. Samtidig er det så hårdt at blive afvist, når hun selv er den, der bliver ved at række ud. Det skal lige siges, at hun som barn var igennem en slem skilsmisse.
Jeg tror, de dårlige familieforhold må have en form for indflydelse, men jeg er åbenbart også lidt naiv og bliver ved med at finde på undskyldninger for, hvorfor hun trækker sig. Hun er tit på tv, men ingen omkring mig ved noget om min flirt, så det er også lidt svært bare at glemme hende.
Jeg håber, I kan sætte jer lidt ind i min situation og give et råd til næste skridt. Jeg vil så gerne se hende, men samtidig bliver der leget grundigt (måske endda ubevidst pga. travlhed) med mine følelser.
Tak for hjælpen og god dag.
Mvh flirteren

Svar
Kære du
Tak for din mail. Jeg vil prøve at give dig nogle overvejelser og råd i forhold til den svære situation, du står i lige nu. Det er meget forståeligt, at du synes, det er svært med de forskellige signaler, som hun sender, hvor hun både viser interesse og samtidig trækker sig. Derudover er det altid sårbart og svært at mærke, at man har lyst til, at forholdet skal udvikle sig, når man ikke nødvendigvis oplever dette fra den anden part.
Er hun oprigtigt interesseret?
Først og fremmest er det vanskeligt at vide, hvor hun står i forhold til dig og jeres mulige forhold, når den eneste kommunikation, I har sammen, er på skrift. Her kan man nemt misforstå hinanden og læse mellem linjer. Du kender heller ikke til hendes måde at kommunikere på mundtligt. Derfor er det også rigtig svært for dig at vide, om hun mener de ting, hun skriver – og derudover hvad hendes periodevise afvisninger dækker over.
Derfor tror jeg, det vil være meget hensigtsmæssigt for jer at mødes – først og fremmest for at se hinanden og mærke, om dette er noget, I kan bygge videre på. Dernæst for at tale om, hvad I hver især tænker om denne flirt, som du kalder den. Dette har du jo også givet udtryk for, hvor hun ikke har vendt tilbage.
Hvis du har mod på det, kunne du skrive til hende, at du har brug for at mødes med hende, så I kan se hinanden og herfra mærke, om I fortsat har lyst til at være sammen med hinanden. Du kan også være mere direkte og skrive og spørge hende, om hun er interesseret i at mødes, fordi du oplever, hun trækker sig, når du bringer det på banen.
Her er der også igen en fare i, at denne kommunikation er skriftligt, og det kan være vanskeligt at aflæse hinanden. Når jeg læser din mail, får jeg en oplevelse af, at du har brug for at vide, om hun oprigtigt er interesseret. Det er netop det, jeg vil opfordre dig til at finde ud af ved at spørge hende enten skriftligt, men selvfølgelig mest hensigtsmæssigt mundligt, hvis det er muligt.
Del med det med andre
Når jeg læser din mail, får jeg også fornemmelsen af, at det er svært for dig at være helt alene om dette og ikke have nogle at snakke med det om. Du siger, at hun er landskendt, og det kan være, det er derfor, du ikke har delt det med nogle. Hvis du har modet til det, vil jeg opfordre dig til at tale om din situation med en god og fortrolig ven eller veninde.
Vi kan ofte opleve situationer meget vanskelige, når vi ikke kan dele det med andre eller have andre at spejle os i. Derfor tror jeg, det vil være godt for dig at tale med en anden. Selvom jeg kan give dig nogle anbefalinger og råd i din situation, er jeg også overbevidst om, at en god ven, som kender dig og kan se og høre, hvordan jeres kommunikation er foregået, kan hjælpe dig. Derudover kan det også bare være rart at tale med en anden og derved forhåbentligt opleve, at du ikke er så alene om det, som du oplever på nuværende tidspunkt.
Jeg håber, du kan bruge mit svar og mine råd. Jeg ønsker dig alt det bedste nu og fremover.
Louise Lyngsøe, Psykologistuderende