Er han vild med mig?
Spørgsmål
Klik for at vise/skjule
Hej
Jeg har et spørgsmål om en vidunderlig mand.
Det begyndte med sex, men synes at have udviklet sig. Fra begyndelsen har han givet mig mange komplimenter om udseende og sexuel nydelse. Vi synes begge, at sexen er fantastisk. Siden har vi talt om ALT! Livet, forventninger her til, holdninger, fortid, svære tider, forventninger til parforhold og meget mere. Vi ved alt om hinanden. Vi er sammen hver dag. Ikke altid sex. Nogle gange kun samtale, andre gange stille putning og nus, og så andre gange den mest hede og fantastiske sex.
Vi gik begge ind ind i dette uden forventning om parforhold, men det synes måske at have udviklet sig. Vi skriver sammen hver dag. Han kalder mig kun smukke og søde, han sender kysse, kramme og frække smileys. Han siger, at jeg bringer ham ro og glæde og han elsker at putte med mig, ligesom han elsker vores sex. Vi flirter hele dagen.
Han er 50 og jeg er 44 år. Han er en “knudemand”. Han har en svær fortid med bla. fængsel og manglende omsorg. Han er meget selektiv i, hvem han ser og taler med. Vi er dybt fortrolige.
Er han vild med mig? Jeg er vild med ham, og vil gerne have et reelt forhold.
Hvad tænker du?
Venligst
Hanne

Svar
Kære Hanne
Tak for dit brev til Parvis. Du skriver, at du er forelsket i en ”knudemand”, og du nu er så vild med ham, at du ønsker et reelt forhold. Du spørger brevkassen om second opinion. Du er 44 år og han er 50 år. Han har fortalt om sin fortid som kriminel, om manglende omsorg og det lyder, som om du forstår ham. Du skriver ikke om, hvorfor du har brug for en andens mening om jeres forhold. Du nævner ikke, om du er bekymret eller har uro for om det er godt for dig at indgå i parforhold med ham.
Forelskelse gør blind
Jeg kan ikke vide, om forholdet vil være godt for dig. Jeg ved, at alle mennesker har brug for at blive elsket, og han er også værdig til at blive elsket for den han er, uanset fortid. Det er du også. Forelskelse og kærlighed kan gøre de utroligste ting. Forelskelse kan gøre os blinde, og det kan have sine fordele. Der kan dog også være en blindhed, som ikke er sundt for dig i længden, så lad være med at gå blindt ind i forholdet.
Jeg ved ikke, om du er usikker på jeres forhold. Elsker han dig eller er du bare et bekendtskab, som giver ham sex, fortrolighed og en han kan hygge sig med? Er han reel og vil han blive ved med at elske dig som nu? Hvad er det for et liv, du vil få sammen med ham? Er det et ligeværdigt forhold?
For at få et reelt syn på hvem han er, så kig på hvem han omgås. Hvem er hans kammerater? Er de til at stole på, og hvordan er venskabet med dem? Har du mødt dem? Hvordan er hans familie? Og hvordan har de reageret på hans fortid? Har de slået hånden af ham eller har de holdt hånden over ham? Har du mødt dem? Det, at møde hans nærmeste venner og familie og se deres samspil, kan være med til, at du får et klarere syn på ham.
Jeg vil sige det til dig på en anden måde: Hvis det var din datter, der var forelsket i en mand som ham, og ønskede at flytte sammen med ham, hvad ville du da sige til hende? Hvad ser du? Hvad mærker du? Jeg tænker, at I skal lære hinanden godt at kende og vente et godt stykke tid, før I flytter sammen og på den måde forpligtiger jer på hinanden.
Hvordan passer du på dig selv?
Hvis du indgår i et fast forhold til ham, hvordan holder du så fast på, hvem du er og hvad du står for? Det gør du blandt andet ved at bære dine værdier med ind i parforholdet. Hold fast i det, som er vigtigt for dig. Jeg ved ikke, om han stadig færdes i kriminelle miljøer eller om det er fortid, men hvis jeg skal tænke værst tænkelige scenarie, så har jeg nogle spørgsmål: Hvordan forhindres du i, at du lige pludselig befinder dig i et voldeligt forhold og ikke kan komme ud af det igen? Hvordan forhindres du i, at du lige pludselig i godhed har hjulpet ham så meget, at det er dig som står i gæld til op over begge ører? For de kvinder, der har oplevet dette, har det startet med forelskelse, beruselse i at blive elsket og glemme sig selv, for dernæst uskyldigt at tilpasse sig forholdene, for til sidst ikke at kunne kende sig selv.
Ligeværdigt forhold
Du er en moden kvinde og du har dine værdier, dine venner, din familie. Lyt også til, hvad dine venner siger, hvad din familie siger. Har de lyst til at være sammen med ham? Hvordan respekterer han dig og det som er vigtigt for dig? Respekterer du ham og det som er vigtigt for ham? Inviterer du ham til at være med i dit liv og det som er vigtigt for dig og omvendt? Et parforhold, hvor begge parter tager ansvar, står stærkt.
Kærlighed er…..
Det, jeg har forsøgt at skrive er, at forelskelse kan gøre blind, mens kærligheden i parforholdet består af hverdage, hvor man bliver sure på hinanden og har viljen til at komme overens.
• Kærligheden er viljen til at gøre det, som er godt for den anden og at bære over med den anden.
• Kærlighed er, at man har tillid til hinanden og kan betro sig til den anden, uden at blive krævet til regnskab for det, man har gjort. Det gælder begge veje.
• Kærligheden er der, hvor man tør vise, hvem man er, både det gode man indeholder, men også det dårlige, man har i sig, og stadig ikke er bange for at blive trådt på og udslettet.
Du har ikke fortalt ret meget om dig selv, men jeg håber, at der er noget af det jeg skriver, du kan bruge og reflektere over. Pas godt på dig selv, og det du står for. Jeg ønsker for dig, at du må elskes for den, du er.
Mange kærlige hilsner fra