Hvem er hun mon?
Spørgsmål
Klik for at vise/skjule
Kære Brevkasse
Jeg er kommet til den konklusion, at jeg har stærke følelser for min eks. 3 år har vi brugt på at gå hver vores vej, selvom vi ville det samme. Ja, hvor underligt det måtte lyde, har jeg efter bedste overbevisning og følelse gået i den retning, hun gik. Jeg var i den tro, at vi nok skulle finde hinanden. Som sagt ville vi det samme fremadrettet, men jeg har længe følt, at vores kæresteture (fx til Prag mm.) ikke var nok.
Mødte hende på Victoria Milan (ØV), hvor hun havde meget stor aktivitet og skulle realisere sig selv bag sin mands ryg (og 2 børn og trygge rammer). Jeg har altid følt, at hun havde en skjult dagsorden, jeg ikke måtte være en del af, selvom jeg spurgte direkte. (Hey bland dig uden om mit privat liv).
Jeg erfarede de spøgelser, jeg så var rigtige, idet hun skrev frækt med andre mænd og flirtede meget, når hun var i byen med en veninde af samme støbning. Mobilen var efterhånden ugens gæst, da den jo var gemt af vejen. Det viste sig, hun var på en datingside Badoo, og hun ville ikke svare på mine spørgsmål mere.
Det skal siges vi virkelig har haft det godt og rejst/oplevet en del. Pludselig mente hun, jeg snagede, så hun fjernede vores forhold på fb og blokerede mig, hvilket gjorde, at flere mænd skrev. Har taget hende i så mange løgne, og det bliver hun vred over. Sjovt nok gik hun et utal af gange i min mobil og stjal og åbnede min post (vi boede ikke sammen). Hun optog mig skjult og afspillede det over for sin nye veninde.
Jeg har virkelig gjort alt for denne kvinde, men intet er nok. Som om hun vokser, når jeg bliver ked af det, og fremmede mænd skriver. Hun berettede, at hvis jeg var hende utro, ville hun ødelægge mit liv og mine 3 børns liv.
Jeg har bygget en del på hendes hus men stoppede alt, idet mine følelser sagde: “hey, hvad laver du – hvad hvorledes og hvorfor?”. Vores intimliv tog form igen, og efterfølgende har hun så alligevel afskåret enhver kontakt til mig de steder, et manneske kan. Det er sket flere gange, og pludselig kom hun tilbage – ja, hvis jeg nu var blevet voksen og havde lært min lektie.. hmmm.
Men den her gang lyser hendes adfærd af ny interesse, og hun er virkelig begyndt at gøre noget ud af sig selv og ignorerer mig totalt. Jeg ved, hun er på en anden dating-side, idet flere af mine venner har set hende der, og denne verden er jo ikke fremmede for hende. Jeg er dybt såret, anvendt, ruineret økonomisk, og føler mig virkelig uduelig.
Jeg skal nu holde mig væk.. Hvad hvis hun kommer tilbage?… Kommer hun mon ?… Hey, hun har da taget lykkepiller den tid, jeg har kendt hende.. En ny løgn om modsat… Selvværdet hos hende er i bund, så måske forstår jeg hende..
Hvad nu? … L

Svar
Kære L.
Tak for dit spørgsmål.
Det, jeg læser i dit brev er, at du er tiltrukket af denne kvinde, men at du ikke får hende 100%. Hun ønsker at bevare friheden til at gøre, hvad hun har lyst til, uden at du skal blande dig. Denne frihed benytter hun til at have kontakt til andre mænd, og her bliver du sat i venteposition, for hun ved, at du er der, når hun har brug for dig.
Sagt på en anden måde, oplever jeg, at hun udnytter din trofasthed og din forelskelse. Hun anklager dig for ikke at være voksen, og at ville ødelægge dit liv. Som jeg læser det, har hun allerede ødelagt dit liv, eller er i hvert fald godt på vej til det.
At blive voksen er også at kunne sige fra, og her tænker jeg, at det vigtige for dig ligger. Du spørger: “Hvad nu hvis hun kommer tilbage?” Sker det, tænker jeg, at det vigtigste, du kan gøre er at fortælle hende, at det er slut, at du ikke har brug for flere ydmygelser, og dermed afvise hende, for efter det, du skriver, tænker jeg ikke, der er en farbar vej frem for jer. Den er i hvert fald vanskelig for mig at se.
Skal den vej findes, tror jeg, at I skal have hjælp af en parterapeut. Jeg tænker også, at det også kunne være godt for dig at få vendt din situation med en terapeut, og derved få nogle gode redskaber til mestring af dit eget liv. Det at have en anden at vende tingene med kan være guld værd for selv at kunne finde en god vej i livet.
Jeg tænker, at det er vigtigt, at din handling ikke er at vende dig fra hende, men at du vender dig imod noget andet, hvilket jo også indebærer, at du vender dig fra hende, men fylder tilværelsen med noget andet.
Lykke til men livet
Kærlig hilsen