Min kæreste slår op, når han drikker
Spørgsmål
Klik for at vise/skjule
Hej
Jeg har en kæreste som godt kan lide at feste og være sammen med vennerne. Vi har lavet en aftale om, at han max må drikke 2 gange om måneden. Det skyldes, at de sidste par gange, han har drukket, er det endt skidt i form af, at han vil slå op med mig.
I sidste uge var vi til fest, og jeg blev sur og irriteret, og jeg fortalte det til ham. Han blev selv sur og valgte at slå op med mig igen, igen. Jeg ved ikke, hvad jeg skal stille op med det. 2 dage efter skriver han, at han gerne vil give forholdet en chance mere. Han ved ikke, hvad han føler, men siger samtidig, at han godt kan lide mig på kæreste-måden.
Har du nogle gode råd?

Svar
Kære dig
Tak for din åbenhed omkring et stort dilemma. Jeg kan godt forstå, at det er svært for dig at finde rede i, og der er heller ikke noget letkøbt svar på din problemstilling.
Jeg vil foreslå dig, at du tager et stykke papir frem og her noterer, hvad det er, der får dig til at sige ‘ja’ til ham igen igen, når din erfaring er, at han ikke klarer de aftaler, I indgår. Dernæst bør du overveje, hvor længe du kan holde til at leve i det. Tror du ikke, du kan leve i det, er det bedst for jer begge, at du endegyldigt afbryder jeres forhold. Hvis I vil fortsætte i jeres forhold, anbefaler jeg jer kraftigt at søge hjælp hos en parterapeut.
De bedste ønsker for jer begge!
Mads Madsen, Terapeut og PREP-instruktør