Droppet af flirt
Spørgsmål
Klik for at vise/skjule
Jeg har haft den her flirt, som jeg følte gik rimelig godt, og som også var gengældt. Vi var sammen flere gange om ugen i den sidste måneds tid. Hun har udtalt, at hun godt kunne se os som kærester og alle mulige andre søde ting.
Den sidste aften vi sås kom vi til at skulle havde sex første gang med hinanden (vi er begge 2 ikke jomfruer). Da vi så får tøjet af og skal til i gang, så kan jeg ikke få rejsning. Jeg havde det inden, imens vi kælede og puttede, og jeg var sikker på, at hun havde bemærket det, da jeg havde lagt tæt op af hende, hvor der var berøring.
Jeg var skide nervøs, da vi kom til stykket, da det var første gang med hende og med en person, jeg havde gode følelser for.
Vi snakkede lidt af det igennem, og der var en akavet stemning. Hun tog hjem for at beslutte, hvad der skulle ske.
Hun besluttede dagen efter, at ville slutte det, da hun ikke følte den samme samvær/connection, som de andre dage den aften. Hun havde tidligere nævnt det med, hun kunne se mig som kæreste tidligere på den aften.
Hun ønsker ikke at give det en chance mere.
Jeg forstår ikke, hvorfor hun sagde de ting og samtidigt havde sex, når hun følte det. Har spurt om det havde set anderledes ud, hvis samlejet var gået godt, det siger hun det havde det ikke.
Jeg står nu helt forvirret og forstår ikke rigtig det.
Måske er hun bange for, det bliver akavet til næste gang vi ses. Jeg ved det virkelig ikke. Eller også havde hun bare ikke de følelser, som hun havde givet udtrykt for og sagt. Har sagt det hele som det er til hende. Det, hun giver grundlag for at droppe det, hænger bare ikke sammen med det, hun har sagt, og det som skete.

Svar
Kære brevskriver
Tak for din henvendelse til parvis.dk. Jeg forstår godt, at du er forvirret og såret over hendes afvisning. Det gør ondt, når en relation ikke bliver, som man havde håbet på. Du skriver, at du ikke forstår, hvorfor hun har handlet, som hun har gjort. – Hvorfor hun har sagt, at hun godt kunne se dig som en kæreste, og bagefter vælger at ende jeres relation. Jeg kan desværre ikke give dig svar på hendes adfærd overfor dig, da jeg ikke kender hendes tanker og følelser omkring det. Men jeg vil prøve at give dig nogle råd til, hvordan du kan håndtere den følelsesmæssige smerte, du oplever nu.
En afvisning kan have mange årsager
Du skriver, at du ikke ved, om hendes afvisning skyldes, at hun ikke havde følelser for dig, eller om det kan have noget at gøre med den akavede stemning, der opstod efter samlejet.
Nu ved jeg ikke, hvor gamle I hver især er, eller hvor meget seksuel erfaring I har, udover at du skriver, at I ikke er jomfruer. Men under sex opstår der er en masse følelser, og man mærker for alvor, hvordan man har det med at være så tæt på sin partner. Hendes afvisning behøver ikke at have noget at gøre med, at du ikke kunne fuldbyrde jeres samleje, men måske er hun i situationen blevet i tvivl, om hun faktisk havde de følelser for dig, som hun troede hun havde(?) Der kan også være omstændigheder i hendes liv, som gør, at hun ikke kan gå ind i et forhold. Uanset, hvad årsagen er, er det vigtigt for mig at sige, at du fortjener at være i et forhold til en person, som helt oprigtigt gengælder dine følelser. Hvis ikke det er hende, så er det måske en anden, som du ikke har mødt endnu.
Jeg synes du har gjort det rigtige i at lægge kortene på bordet og ærligt fortælle hende, hvordan du har det med hendes beslutning. Det viser både mod og styrke. Men jeg tænker heller ikke, at du kan gøre mere end det lige nu. Måske har hun brug for at mærke efter, hvor hun virkelig står i forhold til dig, at få det hele på afstand og tænke over tingene?
Der skal to til en relation
De fleste mennesker har prøvet at blive afvist og kender til den smerte, det er. Men heldigvis er det også noget, der forsvinder igen. Lige nu er du forvirret og såret, men sådan bliver det ikke ved med at være. Jeg vil råde dig til at give hende plads de næste 2-3 uger og undlade at kontakte hende. Hvis hun herefter stadig fylder i dine tanker, kan du evt. prøve at kontakte hende igen og spørge om I kan tale sammen om det. Men her er det vigtigt, at du ikke forventer, at samtalen skal føre til at I finder sammen igen, men mere at du kan få forklaring på dine spørgsmål. Og det er samtidig vigtigt, at hun kan mærke, at du ikke forventer en masse af hende men bare gerne vil forstå, hvad der skete. Måske det kan give anledning til en ærlig snak om, hvad det var, der gik galt, og hjælpe dig til at komme videre, hvis ikke det skal være jer to.
Hvis hun afviser kontakten igen, er der, som jeg ser det, ikke mere, du kan gøre. Der skal altid to til, at en relation kan udvikle sig. Men du fortjener at give dig selv et klap på skulderen for at have gjort en indsats for dit forhold til hende. Du har fulgt dit hjerte og vist, at du havde følelser for hende.
Det sker for mange mænd
I forhold til situationen, hvor du ikke kunne få rejsning, er det vigtigt at du ved, at det sker for mange mænd. Det er slet ikke unaturligt at opleve det, særligt i en situation, hvor man føler sig nervøs eller har præstationsangst. Hvis det er noget, du ofte oplever som et problem, vil jeg dog råde dig til at få det undersøgt hos lægen, da det også kan have nogle fysiske årsager. Hvis det ikke er noget, du har oplevet før, skal du ikke bekymre dig mere om det, men prøve at tænke på det som noget, der havde med din nervøsitet at gøre. Det at kunne tilfredsstille sin partner seksuelt bliver lettere, når man føler sig tryg og har tillid til den anden, og det er noget, der kommer med tiden. Derfor er ”den første gang” med en ny partner sjældent den bedste gang. Måske har du selv erfaret det, hvis du tidligere har været i et længerevarende forhold til en pige. Samtidig kan det være en hjælp for begge parter, at man forsøger at tale om de seksuelle udfordringer, man oplever, så det ikke bliver et tabu, da det blot kan øge nervøsiteten, næste gang man er sammen seksuelt.
Til sidst vil jeg sige: Hold fast i din evne til at give af dig selv, dit mod til at gøre dig sårbar og at turde vise dine følelser overfor en pige, du er interesseret i. Kun ved at turde vise sårbarhed og åbne op overfor et andet menneske, kan vi opleve den gengældte kærlighed.
Jeg ønsker dig alt det bedste, og håber svaret her kan være dig til hjælp midt i din forvirring og sårede følelser.
De bedste hilsner