Han køber sex
Spørgsmål
Klik for at vise/skjule
Hej
Min mand har opsøgt escortludere igennem 1 år nu. Omkring 10-12 stykker. Vores forhold har været fint. Jeg er højgravid med vores barn nr. 2.
Han kommer med undskyldninger om, at han ikke ved hvorfor, at det er min skyld pga. min fortid. – Han kan ikke forstå, at jeg har set en anden, før jeg mødte ham.
Han køber alt fra blowjobs til sex. Vi har selv sex næsten hver dag. Det er startet her i år, nogen gange 2 gange om ugen og med forskellige piger, samme klub.
Han snakker om ,at det er pga. inden mig har han kun været med en pige, og at det er hævn mod mig pga. min fortid…?
Vi har været sammen i 5 år.
Hvad gør jeg?
Er han afhængig af sex?
Kan han stoppe, eller vil han lyve videre om det?
Mvh.
Total ulykkelig

Svar
Kære “Total ulykkelig”
Jeg kan virkelig godt forstå din ulykkelige situation. I mine øjne er din mands handlinger det samme som utroskab, og det mener jeg på ingen måde hører hjemme i et parforhold og ægteskab.
Du skriver, at han ikke ved hvorfor, at han opsøger ludere, men at det er din skyld pga. din fortid. Ud fra det du skriver, lyder det som om, at han argumenterer for, at han har ret til sex med flere, fordi du har været sammen med nogen før ham. Jeg tænker, at det er en meget unuanceret og mærkelig årsag til det. Vi har alle en fortid, noget der er gået før et parforhold, og medmindre det er noget, som du eller I hele tiden taler om og tager op, så burde det ikke gå ind og påvirke ham og jeres relation på den måde.
Men når det nu fylder så meget for ham, så han føler, at han skal hævne sig, tænker jeg, at det er vigtigt, at han får talt med nogen om det, gerne en psykolog eller terapeut. Det er ikke godt for jeres forhold, og jeg tænker umiddelbart heller ikke, at det er godt for ham, at det betyder så meget med din fortid. At du har haft tidligere partnere kan ikke retfærdiggøre, at han skal have sex med andre nu.
Det er vigtigt, at du fortæller ham, hvordan det påvirker dig og jeres forhold, at han på den måde bryder jeres tosomhed. For det er det, jeg mener, at han gør ved at opsøge ludere. Han inviterer andre kvinder ind på en måde, som er meget nedbrydende for jeres forhold, og det er ikke okay. Det er vigtigt, at han bliver klar over det, hvis han ikke selv kan se det.
Du skriver, at I har sex næsten hver dag, så ud fra hvad jeg ved, ville jeg tænke, at hans sexbehov bliver opfyldt i jeres forhold. Men jeg kender ham ikke, og det kan se anderledes ud for ham. Men jeg tænker, at det vil være godt for jer som par også at tale med nogen, gerne en parterapeut, hvis forholdet og tilliden imellem jer skal blive bedre. Særligt nu, hvor I venter 2. barn tænker jeg, at det er rigtig vigtigt at få hjælp til det her problem.
For jeg tror ikke på, at han kan fortsætte med at opsøge ludere, hvis jeres relation skal blive ved med at holde og være god, som den tidligere har været.
Det lyder til, at der er brug for hjælp, hvis han skal stoppe med det, og du skal genopbygge din tillid til ham.
Jeg håber, mit svar kan være en hjælp for dig. Det vigtige er i  hvert fald, at din ulykkelige situation ikke skal fortsætte, og at I kan få hjælp til at komme ud af den.
Du kan måske også finde hjælp i at læse andre svar i vores brevkasse, eksempelvis: https://parvis.dk/faq/min-mand-har-vaeret-mig-utro/
Med venlig hilsen