Forelsket i optaget mand
Spørgsmål
Klik for at vise/skjule
I starten af året gik min kæreste og jeg fra hinanden efter et langt forhold sammen, dette grundede i, at jeg havde været sammen med en anden.
Jeg ser ham stadig jævnligt, men selvom jeg er single, så er problemet, at han stadig ikke er. Jeg kan mærke, at det ikke længere kun omhandler sex, da vi også ser hinanden uden at sex er indblandet. Og jeg må erkende, at jeg er begyndt at få stærkere følelser for ham. Han er stadig sammen med sin kæreste, fordi de har børn sammen, og det er en del mere kompliceret “bare” at smutte. Jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal gøre. Jeg tror, det er bedst at bryde forholdet for ikke at såre mig selv. Men på den anden side har jeg aldrig haft det sådan her med nogen før. Jeg er virkelig i vildrede.

Svar
Kære spørger
Tak for dit spørgsmål til brevkassen.
Jeg kan godt se, at det er svært for dig at beslutte, hvad der er det rigtige at gøre, når dine følelser på den ene side fortæller dig, at dette er noget helt særligt, men på den anden side er det også meget kompliceret og måske heller ikke helt godt.
Som jeg ser det, vil jeg give dig ret i, at det nok er bedst at bryde forholdet. Som du skriver, så har han en kæreste, som han har børn med, og det forhold vil han ikke bryde. Derfor tænker jeg, at det ikke vil være godt for hverken dig, ham eller hans kæreste, at jeres relation fortsætter. Han føler sig umiddelbart splittet mellem forholdet til dig og forholdet til hans kæreste og børn, når I bliver ved med at ses, hvilket må påvirke hans relation til kæresten. Da det er hende, som han er kæreste med, er det rigtig vigtigt, at han kan knytte sig helt til hende og ikke skal føle sig splittet imellem jer hele tiden.
Samtidig tænker jeg, som du også giver udtryk for, at det nemt kan blive mere og mere sårende for dig at være i relationen. Særligt når du oplever at få stærkere og stærkere følelser til ham, vil det blot opleves som endnu sværere, at han tydeligvis ikke kan være fuldt knyttet til dig. På trods af at det du føler lige nu, opleves som noget helt særligt, så er følelser omskiftelige, og det kan sagtens være, at du kan komme til at føle det igen for en anden mand. Men så er du først nødt til at give slip på denne mand.
Så selvom det kan være hårdt at skulle give afkald på forholdet og dermed også de følelser, så vil det være det rigtige at gøre for både ham og dig, tænker jeg.
Jeg håber, at dette svar kan være en hjælp i din vildrede!
Med venlig hilsen