Hvorfor kysser han mig?
Spørgsmål
Klik for at vise/skjule
Hej.
Jeg havde brug for at snakke med en nabo om nogle ting. Da vi sad og snakkede, blev jeg trist over noget med en nabostrid. Han satte sig over ved siden af mig, og jeg flyttede mig ikke, og så kyssede han mig på armen. Hvad ville han opnå med det?

Svar
Hej.
Tak for dit spørgsmål.
Jeg forstår godt din undren, for hvad var det lige, der skete? Normalt kysser vi ikke hinanden på armen. Det er jo naturligvis svært for mig at sige præcis, hvad han mente med denne handling, så mit svar må blive et gæt: Det kunne bare være en lille gestus i forhold til din tristhed over nabostriden med det formål at fortælle, at du ikke er alene. Det kan også være et forsøg på en flirt. Hvad han lægger i det, kan jeg ikke sige, for det handler rigtig meget om situationen.
Jeg tænker, at det vigtigste for dig er at blive mere klar på, hvad det gjorde ved dig. En god måde at finde ud af det på er at skrive det ned i et hæfte eller lignende. Det er vigtigt, at du her er ærlig over for dig selv og skriver, så godt du kan om de følelser, det skabte i dig, for så er det nemmere for dig at forholde dig til det. Man kan godt tænke det igennem, men det giver ikke helt det samme, for man er tit tilbøjelig til at køre i ring, men skriver man det ned, bliver det nemmere at komme ud af denne ring og få mere dybde i det og nye erkendelser.
Så alt i alt tænker jeg, at du i stedet skal vende spørgsmålet indad og spørge, hvad det gjorde ved dig, så kan du være bedre rustet til en anden gang at forholde dig til en lignende situation.
Det kan kun blive gætterier at finde ud af hans hensigt, med mindre du spørger ham selv, og det kan måske også være en god ide.
Kærlig hilsen
Mads Madsen, Terapeut og PREP-instruktør