Jeg har mødt en pige i byen
Spørgsmål
Klik for at vise/skjule
Jeg var til fest i byen og mødte denne pige, hvor vi snakkede en smule og grinede og dansede lidt sammen. Nu er jeg blevet venner med hende over facebook, men er usikker på hvordan jeg skal håndtere det, for jeg vil gerne se, hvad for en person hun er… hun var nemlig sjov, sød og venlig. Hvordan skal jeg lære hende bedre at kende?
Jeg tror tror, hun bare ser mig som en ven, hvad kan jeg gøre for at komme ud af denne situation. Hun viser nemlig interesse for mig fx om der er sket mig noget osv.

Svar
Hej
Tak for dit spørgsmål. Det er en dejlig situation, du befinder dig i, selv om det nogen gange kan være svært at finde vej og tro på, at den løsning, man vælger, er den rigtige. Men tro på dig selv.
Umiddelbart tænker jeg, at du allerede er godt på vej. Jeg tænker også, at det er en sund og god vej, du er på. Du ønsker at lære hende bedre at kende, det er en god indgang til en rigtig god relation og måske parforhold.
Vejen hertil er du begyndt på, og jeg tænker, at du skal følge den. Jeg formoder, at I skriver PB’er til hinanden, og her afslører mere og mere for hinanden.
Den bedste måde at lære hinanden at kende på er at være nysgerrig og interesseret. Når hun fortæller om sig selv, vil det være godt at stille uddybende og interesserede spørgsmål for at få hende til at fortælle mere, ligesom du også skal forsøge at være mere og mere åben med, hvad du fortæller til hende.
Der er en fortrolighed, der skal bygges op, og det gøres langsomt. Man er nødt til at turde åbne sig lidt for den anden og mærke efter, hvordan hun reagerer på det, og får du positiv respons, vover du lidt mere.
Jeg tænker, at det er sådan det foregår, i hvert fald i teorien. Praksis viser sig ofte at være lidt anderledes, fordi ikke to mennesker er ens, og derfor kan det ikke sættes på formel, hvad man skal gøre.
Dog er der to ord, som jeg tror er altafgørende for en god relation, og det er “nysgerrighed” på den anden og “åbenhed” om sig selv. Her risikerer man noget, men det er det, der skal til.
Lykke til med “projektet”
Kærlig hilsen