Min kæreste er besat
af sin veninde
Spørgsmål
Klik for at vise/skjule
Kære Brevkasse
Jeg har løbet panden mod muren, derfor skriver jeg herinde. Jeg og min kæreste har været sammen i 12 år, har børn, villa, vovhund osv. Han har en veninde, og har haft det fra før vi mødte hinanden, som er stik modsat mig. Jeg er en stor buttet pige, med tatoveringer og tager gerne en god diskussion op. Hun er lille, tynd; små bryster og en generelt stille pige.
Nu kommer vi til det. Min kæreste er dybt besat af hendes udseende. Han siger tit, at hun er mega fræk og lækker og at han gerne vil se hende nøgen igen. Vi har haft hende med i sengen til noget pigesex og lige siden der, er hun blevet en fast del i hans fantasier. Han fortæller, hvor meget han har lyst til at gå i seng med hende, og han har indrømmet, han også spiller p.. til hende, når han er alene. Han er besat.
Jeg har prøvet at være forstående og prøvet at tale med ham om det, men han lukker i. Jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre nu. Mest af alt er det pisse irriterende, at han ikke vil snakke om det og at jeg skal høre om hende tit og ofte. For det styrker bare min mistanke om, at der måske ligger mere i det end som så.
Inden jeg kom til, rendte de sammen 24/7. Hvad gør jeg nu?
Hilsen den buttede pige

Svar
Kære buttede pige
Tak for dit spørgsmål og den åbenhed og tillid du viser os.
Jeg forstår godt, du har svært ved at overse din situation, og der er da heller ikke noget nemt svar på dit spørgsmål.
Du skriver, at I har børn, og det gør situationen noget mere kompliceret, men jeg tænker, at de allerede kan mærke, at der er noget, der er ikke kører, som det skal. Også for børnenes skyld er det nødvendig, at I får afklaret, hvad der skal ske med jeres forhold fremover.
Jeg tænker, at det, du har brug for, er klare linjer, klare meldinger fra ham. Du skriver, at du har forsøgt at snakke med ham men uden held, og det, der sker nu, er, at du som 3. hjul løber efter ham for at få lidt af hans opmærksomhed. Den situation kan du ikke være tjent med.
Hvis du skal have klarhed over situationen, tænker jeg, at du er nødt til at gøre ham helt klart, at du har brug for, at han vælger, hvem han vil dele liv, hus og seng med, for hvis det fortsætter som nu, går du i stykker. Du har brug for ham 100% og ikke kun delt, så bed ham vælge, og tag konsekvensen af hans valg, for det er nemmere for dig at forholde dig til, at du er valgt fra end at forholde dig til situationen lige nu, hvor du ikke ved, om du er inde eller ude. Sæt ham stolen for døren og lad ham vælge, hvad han vil, og tag konsekvensen deraf, altså: Flyt fra ham. Lad være med at lade stå til, for det vil ødelægge dig.
Uanset om det ender med, at I bliver sammen eller ej, vil jeg anbefale jer at få nogle parsamtaler ved en terapeut/psykolog.
Kærlig hilsen