Min mand har en elskerinde
Spørgsmål
Klik for at vise/skjule
Min mand og jeg har tre børn. Da de var helt små, var mit fokus på dem, så jeg ‘glemte’ mit eget forhold. Da jeg så fandt ud af, at det måske var en ide at fokusere på min mand i stedet for børnene, lukkede han ned. Han ville gerne holde i hånd og kysse, men ingen sex.
Tidligt i vores forhold havde vi andre piger med i sengen, så jeg foreslog ham, at han kunne finde en anden. Det gjorde han så og mødtes med hende uden at fortælle mig det. Nu er der gået næsten et år, hvor han hver anden uge mødes med hende til sex, og jeg har sagt til ham, at jeg ikke kan udstå hende. Han har lovet at stoppe forholdet, men har tilføjet, at det vil tage flere måneder at slutte, og at sex i de måneder ikke er udelukket. Han siger, han ikke kan forestille sig et liv med mig, hvor han ikke har sex med andre.
Hvad skal jeg gøre? Skal jeg bare lukke ned for mine følelser om ‘os to’ og bare give lov til sex med de kvinder, han møder på sin vej? Skal forholdet med elskerinden bare fortsætte trods mit afsky?
Mange hilsner

Svar
Kære dig!
Tak for dit indlæg og dine spørgsmål.
Når jeg læser dit indlæg, bliver jeg meget overrasket over, hvad du finder dig i. Du skriver, at dig og din mand tidligere havde andre piger med i sengen. Jeg får den tanke, at det var at overskride dine grænser totalt. Jeg vil gætte på, at du tænker tilbage på det med afsky.
Når du så opdager, at din mand ikke ønsker sex med dig nu, så foreslår du ham at finde en anden. Når du gør det, tænker jeg, at du regner dig selv for intet. Du oplever ikke, at du har nogen værdi og føler ikke, at du er værdig til at have sex din mand.
Jeg tror du bliver nødt til at mærke efter, hvad du kan være med til. Kan du leve med at din mand har sex med en anden kvinde? Jeg tror du er gået på kompromis med dit eget værd rigtig mange gange. Husk du er værdifuld og har ret til at blive elsket og  respekteret, for den du er. Du er helt normal, og det er helt normalt, at man ikke kan leve med, at ens ægtefælle har en anden sexpartner.
Det er ikke mærkeligt, at du afskyr den anden kvinde. Din mand og hendes seksuelle forhold er ved at ødelægge jeres forhold og fælles liv.
Du bliver nødt til at sige stop og sige til din mand, at du ikke kan leve i et forhold, hvor han har andre kvinder. Det bliver ikke nemt, men du bliver nødt til at få din mand i tale og fortælle ham, hvordan du har det.
Hvis det viser sig, at han vil leve sammen med dig uden at have andre kvinder, og hvis du vil leve med ham, tænker jeg at I skal have hjælp til at komme i gang med jeres ægteskab på en ny måde. I må finde en psykolog eller terapeut, som kan hjælpe jer.
Kærlig hilsen