Sex med min bedste ven
Spørgsmål
Klik for at vise/skjule
Hejsa
Jeg har kendt min bedste ven i mange år. Jeg har været forelsket i ham, siden jeg mødte ham første gang. Jeg har haft nogle kærester gennem årene. Men der er ikke nogle af de forhold, der har holdt.
Da jeg kom ind i hans liv, havde jeg ikke haft sex i ti år eller mere.
En dag skulle jeg overnatte hos han, og han havde kun en dobbeltseng. Jeg tænkte okay. Men det kom  helt af sig selv, da vi kom i seng. Det var den bedste nat i mit liv! Han lå og holdt om mig hele natten.
Når vi nu er sammen i en weekend, og jeg er hos ham, så har vi sex. Han ved godt, at jeg godt kan lide ham, og at jeg gerne vil være mere end venner med ham.
Jeg kan bare ikke finde ud af, hvad han vil???
Håber I kan hjælpe mig med at forstå, hvad han vil.
Hilsen V

Svar
Kære V
Tak for dit spørgsmål til brevkassen. Det er dog kun din ven, som kan svare præcis på, hvad han vil, men jeg kan komme med nogle tanker til dine spørgsmål.
Som indledende spørgsmål skriver du, om det betyder noget at have sex med sin bedste ven. Det vil jeg sige, at ja det gør det. Sex er noget meget intimt, som deles mellem to mennesker, og jeg tror det er meget svært at have sex, uden at det betyder noget. Du skriver også selv, at første gang I havde sex, var det den bedste nat i dit liv, og at du er forelsket i din ven. Dog er du i tvivl om, hvad han vil, og det, tænker jeg, er rigtig vigtigt at finde ud af. Har I snakket om, hvad han tænker om jeres relation? Er han også forelsket i dig og interesseret i at være kærester med dig, eller ved han det ikke rigtigt selv? Eller virker han ikke til at ønske mere end jeres venskab og sex?
For hvis han ikke er forelsket i dig eller ønsker at danne parforhold med dig, så tænker jeg ikke, at det gavner jeres relation at blive ved med at have sex sammen. Sex hører bedst hjemme i en kærlighedsrelation mellem to, som elsker hinanden. I den situation, hvor I blot er venner, men du ønsker mere, men han ikke gør, så kan sex komme til at holde dig fast i en forelskelse, som ikke bliver gengældt, og det vil betyde noget andet for dig end for ham. Og det tror jeg bliver alt for hårdt og ødelæggende for dig og jeres relation i længden.
Så mit råd er, at I får talt om, hvad han vil, og hvis han ikke ved det lige nu, så bliv ikke ved at have sex. Derved er der større mulighed for, at du og han kan finde ud af, om han ønsker et reelt parforhold, eller om det egentlig primært er sex, som han er interesseret i.
Det var lidt tanker til dine spørgsmål, og jeg håber, at de kan være til lidt hjælp.
Mvh
Dina Lundberg, Psykolog