Utro med mig
Spørgsmål
Klik for at vise/skjule
Jeg er sammen med en mand, som har en kone. Han siger, han elsker mig. Tror du, han nogensinde går fra konen? Jeg får at vide, at han har én mere end mig. Jeg kan ikke finde ud af det. Håber du vil hjælpe mig. Knus

Svar
Kære brevskriver, tak for dit spørgsmål.
Som jeg forstår det, du skriver, så ser du en mand, som er gift, og du er i tvivl, om han vil gå fra sin kone for at være sammen med dig. Derudover får du at vide, at han også har endnu en kæreste? Jeg er lidt i tvivl, om jeg forstår hele dit spørgsmål, så jeg svarer med udgangspunkt i det, som jeg forstår.
Jeg har erfaret, at man altid kommer længst med ærlighed, især i relationen til ens nærmeste. Det spørgsmål du stiller her, er et meget relevant spørgsmål ind i den situation, du står i, men det er ikke et spørgsmål, som jeg kan svare på. Den eneste der kan svare dig på, om denne mand vil forlade sin kone til fordel for dig, det er ham selv. Derfor vil jeg anbefale dig, at du spørger ham meget direkte om netop dette.
Du er nødt til at gøre op med dig selv, om du kan være i den usikkerhed, det indebærer at dele en mand med andre kvinder. Det lyder som om, du helst vil have ham for dig selv, og at du godt kunne tænke dig, at han forlod sin kone. Jeg kan godt forstå, hvis du har det på den måde. Derfor tror jeg, det er enormt vigtigt for dig, at du får et tydeligt svar ud af din elsker. Hvis han ikke er villig til at give dig et klart svar, så vil jeg råde dig til at stoppe relationen til ham. Hvis du ikke er den første eller eneste, han er sammen med bag sin kones ryg, kunne det nemlig godt tyde på, at jeres relation betyder mindre for ham, end den gør for dig. Det er desværre sådan nogle gange. Og det forstår jeg nok lidt som en indikation på, at han nok ikke har tænkt sig at gå fra hende.
Jeg kan ikke vurdere, hvor oprigtigt denne her mand elsker dig – det kan du kun selv. Måske elsker han både dig og sin kone, og derfor har han svært ved at finde ud af, hvad han vil. Så min opfordring til dig er at få snakket med din ”kæreste” og forsøge at få svar på de ting, du er i tvivl om.
Jeg vil håbe for dig, uanset hvad der sker, at du kan finde en mand, der kun vil dig, og hvor i kan være hundrede procent investeret i hinanden.
Mvh