Min kæreste har forladt mig
Spørgsmål
Klik for at vise/skjule
Hej.
Min kæreste gennem 2 år har forladt mig for nogle uger siden. Han sagde, at han ikke rigtig følte det mere, og at han ikke følte, at jeg begærede ham, gav ham opmærksomhed og elskede ham. Det har jeg dog gjort siden første gang, jeg så ham, men har været dårlig til at vise det. Jeg har grædt hver eneste dag siden og spiser ikke rigtig. Han er den første, jeg har haft det sådan med.
Han nævnte en masse gode ting ved vores forhold, da han gjorde det forbi, men sagde, at han havde taget en beslutning. Jeg elsker ham utrolig højt og vil så gerne kæmpe for at få ham tilbage. Det er nu 2 dage siden vi sidst var i kontakt, og jeg har lyst til hele tiden at skrive, men har læst alle steder, at det er et kæmpe NO GO, er det det? Hvad kan jeg gøre for at få ham tilbage, og jeg er villig til at gøre alt!
Mvh G

Svar
Hej kære G, tak for dit brev.
Jeg er ked af det på dine vegne, at du er havnet i denne her situation, og jeg håber, at du finder fred i det hele, uanset hvordan det ender.
Du slutter dit brev af med at spørge, hvad du kan gøre for at få din kæreste tilbage, og du siger, at du er villig til at gøre alt. Det er for mig at se et rigtig godt spørgsmål at stille, men det er noget, du er nødt til at snakke med din ”eks”-kæreste om. Jeg tror, at den erklæring fra dig, at du er villig til at gøre alt, vil give anledning til en vigtig samtale imellem jer. Du fortæller, at han har taget en beslutning, hvilket godt kunne tyde på, at han ikke er indstillet på at prøve at forsætte forholdet. Måske har du allerede fortalt ham, at du er villig til at gøre alt, for at I kan blive sammen?
Jeg tror, det vigtigste for dig er, at du er helt sikker på, at du har fået fortalt ham alt det, du tænker, og på hvilke måder du kunne forestille dig, at I kunne blive sammen, og hvad du kunne tænke dig at gøre anderledes, hvis du fik en chance til med ham. Får du sagt alt det til ham, og han stadig ikke har lyst til at være kærester med dig, så tror jeg, at du har en bedre mulighed for at komme videre, fordi du ved, at du har gjort, hvad du kunne. Det betyder ikke, at det nødvendigvis bliver nemt at komme videre, men du vil være afklaret omkring, at alle muligheder er afprøvet. Du siger, du gerne vil kæmpe for at få ham tilbage, og det kan jeg godt forstå. Din opgave er dog først at finde ud af, om han er åben for at komme tilbage. Hvis han er helt lukket over for den tanke, så tror jeg ikke, du skal bruge din energi på at kæmpe, det vil kun gøre det sværere for dig selv.
Med hensyn til at have kontakt med ham tror jeg, at det kommer an på, hvor I lander ift. spørgsmålet om, hvorvidt I skal forsætte med at være kærester. Du har tydeligvis lyst til at få ham tilbage, og hvis han har givet udtryk for, at det er udelukket, så tror jeg, du gør det svært for dig selv at komme videre ved at have en masse kontakt med ham, fordi det vil holde dit håb oppe om, at I kan finde sammen igen i live. Men hvis han omvendt er åben for, at I kan finde sammen igen, så ser jeg ikke noget galt i, at I har kontakt.
Jeg håber, du kan bruge mit råd.
Mvh.