Vi troede en trekant ville være frækt, nu er jeg bare ulykkelig
Spørgsmål
Klik for at vise/skjule
Kære brevkasse
Jeg er en kvinde på 26 år, som har været kærester med min kæreste i godt og vel 5 år. Vi besluttede os for pifte lidt op i sexlivet med en trekant, hvor vi oprettede en profil på Scor, og mødte en anden kvinde den vej igennem.
Vi havde lavet nogle klare retningslinjer inden vi gik igang: At der skulle være dobbelt blowjob, at de gerne måtte kysse og at der også skulle foregå noget pigesex, da jeg længe havde fantaseret om at være sammen med en pige. Den eneste regel jeg havde for min kæreste var, at han ikke måtte komme oppe i hende. Det var pigen også bekendt med, og jeg forventede, at han ville være ligeligt sammen med os – lidt mere til mig under akten.
Sådan endte det desværre ikke. Han havde lidt problemer med at holde rejsningen til at starte med, det var nok noget præstationsangst. Da han endelig får rejsning, så lagde han sig ned og hende den anden part skyndte sig på en virkelig sær måde, at sætte sig op og lade min kærestes trænge ind i hende. Allerede efter 10 sekunder eller mindre, så kan jeg høre på min kæreste, at han skal til at komme.
Jeg er i forvejen chokeret over, hvor hurtigt hun kunne få ham til at komme, men endnu værre, så tager han blot fat i hendes hofter og presser hende hårdt ned over sig. Altså han skubbede hende ikke af eller noget. Han tillod ligesom at få sin udløsning i hende. Måden han lød og så ud, så virkede det virkelig som en drømme orgasme.
Jeg blev rigtigt ked af det, fordi han brød med én af mine eneste regler. Han har på det tidspunkt kun haft sex med hende og han kom så voldsomt hurtigt. Jeg kan jo ikke lade være med at tænke på, at han nød hende mere end mig. At hun var strammere end mig, at hun var bedre og var mere attraktiv, plus dét som der skete efterfølgende.
Jeg forstår heller ikke, hvorfor han ikke stoppede hende, eller på anden måde fik hende væk, da han skulle komme. Derudover, så valgte han at kravle ned og give hende oralsex bagefter, så hun ikke skulle blive snydt. Han rakte hånden mod mig, og forsøgte at røre ved mit underliv, men jeg trak mig og sagde, at jeg skulle på toilet. Jeg blev derude lidt og var ked af det, bundede et glas vin og gik tilbage.
Min kæreste forsøgte efterfølgende at inddrage mig, men min lyst var ligesom røget. Hvorved pigen siger: “Ej, hvorfor er du så kedelig?”
Jeg forsøgte at komme i stemning igen, også fordi jeg følte, hun hånede mig. Men jeg følte mig uden for. Specielt fordi de begge to var bekendt med min grænse, og jeg er heller ikke særlig god til dirty talk og hun gav den virkelig gas med en masse beskidt snak.
Og min kæreste vælger at skubbe mig væk fra ham, og tog fat i hende i stedet for. Der gik hvad der føltes som uendelig tid, hvor min kæreste så også vil have mig med, men han er klart mere interesseret i hende. Han bruger mest tid på hende. Og kommer oppe i hende en gang til. Der blev det for meget. Jeg tog mit tøj og forlod værelset.
Han bliver fornærmet, når jeg har forsøgt at konfronterer ham med hele episoden, og hvad det gjorde ved mig. Han siger, jeg bare er jaloux, og det er der ingen grund til at være, når det mig han vil være sammen med, vågner op med og elsker. Men ærligt, så føler jeg mig forrådt og trådt på. Jeg føler virkelig, han overskred mine grænser. Han fik mig til at føle mig ligegyldig. Jeg har svært ved at se på ham, når jeg tænker over, hvor hurtigt han kom oppe i hende første gang, og hvor meget han hellere ville have hende, da vi begge stod til rådighed. Jeg følte mig så malplaceret, han interesserede sig ikke engang for at tilfredsstille mig.
Jeg er også chokeret over hende og den hånelige måde hun var på overfor mig. Den måde hun havde et smørret smil på.
Jeg synes faktisk det var ydmygende, og jeg tror ikke, at jeg har lyst til at være sammen med min kæreste. Jeg kan slet ikke få billederne ud af hovedet, eller alle de sætninger, der blev sagt, samt min kærestes opførsel både i akten og her efter.
Det er nu ca. tre uger siden, og jeg har det virkelig dårligt. Jeg ved ikke, hvad du tænker? Handler det virkelig om, at han synes hun var dejligere og bedre til sex end mig? Hvad er årsagen til en mand kommer så hurtigt, hvis det ikke er fordi han er mega opstemt, og synes det er yderst dejligt? Vi flyttede sammen for et år siden, og jeg fortryder det så meget. Jeg ville ønske jeg stadig havde min egen lejlighed, så jeg bare kunne gå fra ham.
Kan du fortælle mig, hvorfor en mand kommer så hurtigt? Er der meget forskel på en skede, og kan det være, fordi hendes hul var bedre end mit?
Er det bare mig, der ligger for meget i det og er jaloux, eller hvad tænker du? Hjælp, hvor har jeg det skidt. Jeg elsker min kæreste, men kan virkelig ikke se ham i øjnene mere. Han har såret mig mere end jeg nogensinde har prøvet før.
Hilsen den fortvivlede

Svar
Kære Fortvivlede
Din fortvivlelse, smerte og afmagt giver god mening.
Hans lyst har overskygget jeres relation
Som jeg læser det, har han ikke været tro mod jeres aftale, og negligerer efterfølgende din oplevelse. Det er hverken kærligt, modent eller i orden. Hvis vi åbner op som I gør, er det vigtigt at passe på hinanden, at jeres relation er den primære, og at der er fuld respekt, tillid, tydelighed og tryghed omkring grænser og aftaler. Ud fra det du beskriver, har hans lyst og liderlighed overskygget det vigtigste – jeres relation. Og at han efterfølgende negligerer og devaluerer dine følelser og oplevelser, vidner om seksuel umodenhed og manglende empati.
Udfordringer ved at åbne et forhold
Det at åbne parforholdet op er i det hele taget noget, vi skal være ganske forsigtige med. Der kan meget let opstå jalousi, misforståelser, brudte grænser og sårede følelser. Mange oplever at miste parforholdet i forbindelse med åbenhed.
Hvad ligger bag fantasien?
Hvis åbenhed er en fantasi, er det vigtigt at gøre sig klar, hvilket underliggende behov fantasien indeholder. Er det eventyr? Uforudsigelighed? Afveksling? Måske kan disse behov opfyldes på anden vis? Ikke alle fantasier skal udleves. Mange tjener bedst ved at være netop det – en fantasi og ikke virkelighed.
Grænseoverskridende oplevelse
Jeg tænker ikke at det handler om, at du ikke er god nok, eller at hendes “hul” er bedre, eller at du ligger for meget i det. At han bliver tændt af noget nyt og andet, er almindeligt. Det, der ikke er almindeligt er, at han er utro imens. At han ikke er tro mod dig og jeres aftale, mens du tilmed ser på. Det lyder som en voldsomt grænseoverskridende oplevelse, og jeg tænker det er naturligt at du reagerer.
Opsøg hjælp
Hvis I skal blive sammen efter dette, vil jeg anbefale at I får hjælp ved en psykolog eller parterapeut. Hjælp til at forstå, hvad der skete, hvad det betyder og hvordan I kommer videre.
Dine følelser er begrundet
Du er ikke for meget, og er du jaloux, er det begrundet og på sin plads. At du er såret er fuldt forståeligt. Jeg ønsker for dig at du kommer ud på den anden side af dette med dine grænser og din tillid intakt. Og at opsøge terapeutisk hjælp tror jeg vil gavne dig til at navigere i dette.
De bedste hilsner
Amanda Lagoni, Sexolog og parterapeut