Er min mand utro igen?
Spørgsmål
Klik for at vise/skjule
Hej
Jeg har godt nok skrevet til jer før i forbindelse med min mands utroskab. Jeg henvender mig endnu engang, da jeg pt er i vildrede omkring, at jeg netop i dag har fundet ud af, at min mand har et abonnement i posters, hvor han ringer over WiFi – altså internettet.
Jeg har spurgt ind til det op til flere gange, hvor han hårdnakket benægter det. Jeg har ringet til posters i dag og spurgt, om man ville få mails fra posters log bye, og om det kræver et abonnement hos posters. Det gør det. WiFi opkald er så uden simkort, da man ringer via WiFi. Dette synes jeg er meget underligt, og også underligt at han tilmed bliver gal, når jeg har spurgt ind til det. Han siger, hvorfor jeg ikke er kommet videre, og at han ikke har noget privatliv. Dette frustrerer mig meget, da jeg føler, jeg bliver ført bag lyset og ikke kan få nogle konkrete svar. I går sagde han bl.a. til mig: “Vil du have, jeg skal lyve og sige, at jeg har haft et intimt forhold til min kollega. Er du så tilfreds. Du ville måske have at jeg skal flytte, så får du det hele for dig selv. Jeg skal nok klare mig – ingen problemer der.”
Mvh en, der er meget forvirret, frustreret og ked af det.

Svar
Kære spørger
Tak for dit spørgsmål. Du skriver, at du tidligere har henvendt dig til brevkassen. Jeg ved ikke, om du har fulgt de anvisninger, du har fået, men du har ud fra dit spørgsmål endnu ikke fundet tryghed i forholdet til din mand.
Det, jeg fornemmer gennem det alt sammen, er, at din mand og du har et alvorligt kommunikationsproblem. Det virker, som om I slet ikke når hinanden i jeres samtaler, men at det bliver konfrontation, hvor I begge forsvarer jeres standpunkt. Hertil kommer man ofte som par, fordi der er noget dybt og værdifuldt på spil.
For mig er det helt klart, at det er noget, I skal have snakket igennem. Men jeg tænker også, at det er så dybt, at det kan være svært for jer at klare det uden hjælp udefra, idet det jo har stået på gennem lang tid og derfor er blevet en meget fastlåst situation.
Jeg tænker, at en farbar vej frem for jer kunne være, at I sammen søger en parterapeut, som kan hjælpe jer med at få snakket om det, der er svært, så du kan få helt klarhed over sandheden i hans udsagn og handlinger. Ja, jeg tror, du skal sætte det som et ultimatum for ham, for du har brug for klarhed. Det, du står i er så opslidende, at du ikke kan blive ved at leve med det.
Jeg ønsker jer alt det bedste for jeres forhold.
Mads Madsen, Terapeut og PREP-instruktør