Jeg længes efter sex
med min kæreste
Spørgsmål
Klik for at vise/skjule
Hej
Jeg prøver mig frem og skriver mit spørgsmål hér, fordi jeg er ved at være godt og grundigt i vildrede. Jeg vil først også gerne nævne, at jeg har prøvet at snakke med min kæreste om det – eller, rettere sagt, nysgerrigt spørge ind til hans syn på sagen. Men hans svar gjorde mig ikke meget mere afklaret…
Nå, til sagen.
Min kæreste og jeg har været sammen i knap halvandet år. Før dette var vi venner i cirka 4,5 år. Så jeg vil vove at påstå, at vi kender hinanden ret godt. Dybe snakke og snakke om følelser er også noget, som vi begge sætter enormt stor pris på. Hvad angår vores sexliv… Så kan jeg mærke, at jeg snart ikke kan holde det ud længere. Én ting er, at min lyst er noget større end hans. Jeg tror ikke det faktum ville gå mig nær så meget på, såfremt jeg – når vi endelig havde sex – ikke blev ladt tilbage med en indre følelse af ufuldstændighed. Sagen er dén, at min kæreste ikke kommer. Jeg har én gang oplevet, at han gjorde det. Han har forklaret det med, at han ikke kan give sig 100% hen undervejs. Han har også forklaret, at det ikke har noget med mig at gøre. Hvilket jeg tror på. Senest har han sagt, at han ikke tror, vi i fællesskab kan gøre noget, for at lave om på det, og at han egentlig ikke anser det for værende et problem. Men det gør jeg. Jeg længes sådan efter at mærke, at vi begge er 100% nærværende og kan give os hen til hinanden. Fordi der er noget SÅ spirituelt nærende og sjæle-forbindende ved det. Jeg savner det umådeligt. Og sex er for mig nu blevet til noget, som skaber uro og ængstelse indeni mig.
Hvad kan jeg gøre? Han har naturligvis meldt meget klart ud allerede, og jeg sætter stor pris på hans ærlighed. Men jeg synes det er så hårdt og ville ønske, at jeg kunne sige noget, som måske ville få ham på lidt andre tanker ift. situationen.
På forhånd tusind tak for svar!

Svar
Kære du
Tak for din mail.
Først og fremmest vil jeg sige, at jeg godt forstår, at du er ked af jeres situation, og at du synes, det er hårdt – både at savne jeres sexliv men også at opleve, at I har forskellige behov på det punkt, som kan virke svære at forene.
Det er godt at høre, at du har prøvet at høre ind til din kærestes oplevelse af situationen. Sex kan være et sårbart emne at åbne op for, og det er et godt udgangspunkt, at I kan være ærlige overfor hinanden. Når jeg læser din mail, er jeg dog usikker på, om du også har været ærlig overfor din kæreste. Har du mon sagt, at du savner jeres sexliv, og at sex betyder meget for dig i et forhold? Jeg forstår, hvis det kan være svært at sige, når han har det anderledes, men hvis han hører det, kan det være, at problemet i højere grad kan blive fælles end nu.
Det er svært at vide, om du kan sige noget til din kæreste, som muligvis kan få ham på andre tanker, som du skriver, men jeg synes, det er værd at undersøge din kærestes tanker og oplevelser yderligere. Ønsker han at kunne give sig helt hen, når I har sex? Er han ked af, at han ikke kan opnå seksuel nydelse af det? Og hvis det ikke har noget med dig at gøre, hvad tror han mon selv så gør, at han ikke kan give sig hen? Det er hvert fald spørgsmål, som jeg sidder tilbage med efter at have læst din mail. Du skriver, at I begge er gode til dybe snakke og til at tale om jeres følelser – og det er et godt udgangspunkt til også at have en ærlig snak om dette. Også hvor du, som jeg tidligere skrev, fortæller, at du synes, det er hårdt at være i. Hvis din kæreste igennem snak med dig finder frem til, at han gerne vil undersøge, hvad der ligger til grund for, at han ikke kan give sig hen under sex og hertil opnå seksuel nydelse, er det også en mulighed, at han søger hjælp til dette.
Men din kæreste siger også, at han ikke ser det som et problem, og hvis det er reelt nok, er der jo også en mulighed for, at han ikke vil undersøge mulighederne for hjælp eller gøre noget ved situationen. Hvad vil dette i så fald gøre ved dig? Vil du kunne acceptere, at situationen forbliver denne samme? Det er muligvis også værd at overveje taget din kærestes nuværende udtalelser i betragtning.
Jeg håber, du kan bruge mit svar. Jeg vil ønske dig og din kæreste alt godt fremover.
Hilsen