Forelskelse og følelser
Spørgsmål
Klik for at vise/skjule
Hej
Jeg er en ung fyr i start 20’erne, som er forelsket og har følelser for en, som har det på samme måde med mig, som jeg har med hende. Vi har sagt det til hinanden med den måde vi har det på med hinanden, men har valgt at skal snakke om det. Men hvordan får jeg hende til, at vi kan tage det roligt til at starte med og så se på det derfra?

Svar
Kære forelskede
At være forelsket er en dejlig ting. Det giver nogle dejlige vibrationer i kroppen, og nogle gange gør man de mærkeligste ting, som i situationen virker rigtige, men som udenforstående anser for underlige, men sådan er det.
Du spørger om, hvordan du får hende til at gå rolig frem. Jeg tænker, at du har fat i noget meget vigtigt her. Jeg tror, at for mange par går alt for hurtigt frem. Det er vigtigt, at I ikke går hurtigere frem, end at I selv kan følge med.
Jeg hører i dit spørgsmål, at dit tempo er langsommere end hendes, og at det udfordrer dig. Det er så vigtig, at I bruger rigtig mange ord i den fase, I er i nu, at I prøver at sige tingene til hinanden, som I føler dem. Her skal du så klart fortælle hende, at du har brug for, at der kommer lidt mere ro på. Når du har fortalt hende det, skal du bede hende om at fortælle, hvad hun har hørt dig sige, og kan du ikke genkende det, hun siger, må du korrigere hende, indtil det, hun siger, er det, du gerne vil fortælle hende. Først da kan du være nogenlunde sikker på, at hun forstår dig.
Dernæst skal I sætte klare grænser for jer selv og være tydelige, igen: Sætte ord på jeres følelser og tanker. Det er nødvendigt, da ingen af jer er tankelæsere. Alt for mange relationer er krakkeleret, fordi den ene troede, at den anden vidste, hvad man tænkte.
Kæresteperioden er en periode, hvor I skal lære hinanden at kende, og går I for hurtigt frem, er der stor risiko for, at det kuldsejler.
Så det korte af det lange er, at du skal bruge ord for at fortælle hende så godt som du kan, hvad du tænker.
Lykke til med jeres parforhold.
Kærlig hilsen