Forelsket i to
Spørgsmål
Klik for at vise/skjule
Hej Parvis
Her for et par måneder siden så jeg en fyr, som jeg var ret vild med (vi kalder ham N), og han var vild med mig. Det gik godt, indtil han fik arbejde i udlandet. Efter han fik arbejdet, så fortalte han mig, at vi bare skulle være venner, fordi det var gået for hurtigt.
Nu er jeg så begyndt at se en anden fyr, som jeg har set i snart en måned. Jeg er vild med ham (vi kalder ham D) og føler han har det på samme måde. Jeg er glad, men har bevaret kontakten med N. N har fortalt mig, at han overvejer at komme hjem igen.
Jeg er stadig vild med N. Men har det super godt med D.
Giv mig hjælp til hvordan jeg kan vælge en af dem, hvis det kommer til det. Jeg vil ikke såre nogen, og det ved jeg, at jeg kommer til lige meget hvad.
Hilsen
Den fortvivlede pige

Svar
Kære fortvivlede pige
Jeg kan godt forstå, at det er et svært valg at stå i at skulle vælge mellem to, som du er forelsket i.
Jeg kan ikke fortælle dig, om du skal vælge N eller D, men jeg kan komme med nogle forskellige overvejelser, som du kan gøre dig, ud fra de informationer, som du har givet mig.
Du skriver, at du er vild med begge fyre, og umiddelbart har eller har haft det godt med begge. Men er det lige godt med begge, eller er der nogle ting, som du foretrækker hos den ene, frem for den anden? Hvordan forestiller du dig, at fremtiden vil se ud med D? Med N? Har du snakket om fremtid og forventninger med nogen af dem, så du ved, om I ønsker det samme, eller ville du kunne snakke med dem om det? Er der nogen i din omgangskreds, som kender til begge fyre, som du kan tale med det om?
Jeg ved ikke hvor meget og hvordan, du har skrevet med N, om han har en forventning om, at hvis han kommer hjem, så skal I se hinanden igen og date? Har han givet udtryk for, at der stadig er mulighed for, at det kan blive til noget imellem jer? Og hvis han var i Danmark nu, ville du så foretrække at ses med ham?
Hvis du har det så godt med D, hvad er det så, der holder dig fast i kontakten med N?
Ift. at såre fyrene, så er det nok svært at undgå, hvis de begge er vilde med dig. Men er de begge klar over, at du er vild med dem?
N gav selv udtryk for, at I blot skulle være venner, så forventer han mere (ift. hvad I har skrevet sammen om)? Vil han være forstående overfor, at du er begyndt at se en anden, når han nu ikke er i Danmark?
Det lyder til, at det ikke er helt sikkert, at N kommer hjem. Og du formoder, at D har samme følelser som dig. Er der derved mere sikkerhed i at vælge D?
Vil du være ærgerlig over at have fortsat relationen med D, hvis N kommer hjem igen?
Jeg håber, at disse overvejelser kan give dig lidt mere klarhed ift. hvem du skal vælge. I hvert fald tænker jeg, at det nok vil være godt at tage et valg snart, så du ikke kommer til at love for meget til begge fyre. For jo mere involveret I bliver, jo mere såret vil den fravalgte fyr formentlig også blive i sidste ende, når valget skal tages.
Med venlig hilsen
Dina Lundberg, Psykolog