Skal jeg satse på ham?
Spørgsmål
Klik for at vise/skjule
Hejsa
Jeg mødte min kæreste for ca. 8 måneder siden. Vi har det godt sammen, når vi ses. Han arbejder en del og er meget væk pga arbejdet.
Vores udfordring er, at vi bor langt fra hinanden. Vi har ca. 120 km hver vej. Jeg kunne godt tænke mig at flytte sammen med ham. Men jeg kan desværre ikke flytte, da jeg bor sammen med min datter på 6 år. Min kæreste har lige fået nyt arbejde (hans drømmejob) og har heller ikke mulighed for at flytte.
Har I et godt råd? Jeg er meget i tvivl, om jeg skal afslutte forholdet for ikke at spilde min tid?

Svar
Kære Kvinde.
Tak for din henvendelse til brevkassen. Dejligt at du har mødt en mand, som du har det godt sammen med.
Du har gjort dig nogle overvejelser angående jeres videre forhold, da I bor langt fra hinanden, og din ven arbejder meget. Allerhelst ville du gerne flytte sammen med din ven, men du har din datter på 6 år at tage hensyn til og synes derfor ikke, du kan flytte.
Du spørger efter et godt råd, da du er i tvivl, om forholdet kan og skal fortsætte. Jeg vil svare ud fra de tanker, jeg har gjort mig angående dit spørgsmål. Først er det positivt, at du har det godt sammen med din ven. Det er første forudsætning for evt. videre kæresteforhold.
Overvejelser du kan gøre
• Hvad er det, han giver mig? Beriger han mit liv?
• Kan jeg leve uden ham? Du nævner noget om at spilde din tid?
• Hvordan er han overfor din datter? Er han rummelig og kærlig?
• Hvor er I med hensyn til værdigrundlag? Er I langt fra hinanden på det område?
• Hvad med interesser? Er de sammenfaldende eller vidt forskellige?
Råd til at styrke forholdet
For at I to kan lære hinanden endnu bedre at kende, må der en tæt kontakt til. Det kunne være på mail. Et godt gammeldags kærestebrev er også godt, selvom det tager lang tid om at komme frem. Aftal faste tider, hvor I taler sammen i telefon, gerne lange samtaler med tid til at “være sammen”. Gensidig besøg hos hinanden selvom det tager tid med transporten.
Det kommer til at kræve noget af jer begge.
Mit råd vil være, at du må afprøve det og give jeres forhold tid. Så vil du undervejs blive afklaret.
Kærlighed koster.
Bedste hilsen
Ellen Hedelund, Psykoterapeut