Skal jeg vente på hende?
Spørgsmål
Klik for at vise/skjule
Hej
Jeg er meget forvirret og har simpelthen brug for nogle svar! Jeg har jagtet en pige i over et år, og det lykkedes endelig at komme tæt på hende omkring november 2020. Hun havde dog en kæreste, men vi faldt for hinanden, og hun besluttede at slutte det med sin kæreste, så vi kunne være sammen.
Efter at hun forlod ham, var alting godt, indtil han kontaktede hende igen ca. 3-4 uger efter breakup’et. Da besluttede hun sig for at ville være alene, da hun skal bearbejde det og finde sig selv, inden hun springer ud i et nyt forhold. Vi skrives ved en uge efter, hvor vi mødes. Der beslutter jeg mig for at sige til hende, at det enten er nu, eller at jeg vil gå. Hun vil ikke miste mig, og vi beslutter at prøve igen. Alting går rigtig godt igen.
Vi har så sex, og alting virker til at være perfekt. Tre dage efter skriver hun så, at hun synes, at alting er gået for stærkt, og hun ikke føler, at hun har kommet over sit gamle forhold endnu og gerne vil være lidt alene, inden vi indleder noget. Hun er ikke klar til at indlede et nyt forhold. Hun håber, at vores veje vil krydse i fremtiden og ønsker mig alt godt.
Jeg ved, at hun er fast besluttet på, at hun ikke vil tilbage til sin eks, hvilket hun heller ikke har gjort. Hun udtrykte, at hun aldrig havde følt sådan for en dreng, som hun havde for mig. Jeg var endda hendes første seksuelle partner, selvom hendes ex. var sammen med hende i to år.
Hun virkede oprigtigt glad for mig, og nu forstår jeg ikke, hvordan hun kunne gå. Jeg forsøgte at skrive til hende efter en måned uden kontakt. Hun svarede så, at hun stadig ikke er klar til at indgå i et forhold, og at jeg bare skal nyde livet og hygge mig, og at vi nok skal klare den (hvad end det betyder).
Hvad mener I om dette? Hun er tydeligvis forvirret, men kommer hun tilbage eller skal jeg droppe det helt?
Mvh
P

Svar
Kære P
Tak for din mail. Jeg kan godt forstå, at du er forvirret og synes, det er en vanskelig situation at være i. Det er selvfølgelig så ærgerligt, når du rigtig gerne vil dette forhold og ønsker at fortsætte forholdet, hvor I slap – men det er desværre ikke sådan, hun har det lige nu.
Det virker til at være en turbulent tid, I har fundet sammen i. Hun er gået fra et langt forhold og så indledt et forhold med dig. Hvis jeg sætter mig i hendes sted, kan jeg godt forstå, at hun synes, det er gået stærkt. Du skriver, at hun virkede oprigtigt glad for dig og jeres forhold. At hun nu ikke alligevel er klar til at indlede et forhold, er ikke ensbetydende med, at det ikke længere passer – men hun oplever formentligt nu, at det er gået for stærkt og at hun har brug for trække vejret og ordentlig komme sig over sit tidligere forhold. Det er trods alt også et to år langt forhold, hun har afsluttet! Hun har formentligt brug for at finde sin egne ben igen, før hun kan se sig selv i et forhold og det kan godt tage noget tid. Det virker også til, at I er gået hurtigt frem i jeres forhold, og selvom det har føltes rigtigt i øjeblikket, kan det være, hun alligevel er blevet ramt af tvivl, når det er gået så hurtigt.
Det ændrer selvfølgelig ikke på, at det efterlader dig i en svær situation. Du er klar til at indlede jeres forhold – og det har du været længe. Du har længe prøvet at få kontakt til hende, og nu er det endelig lykkes, men hun er ikke klar.
Du spørger, hvad jeg mener om det, der er sket – og om jeg tror, hun kommer tilbage eller ej. Det er selvfølgelig svært at svare på. Jeg forstår også godt, hvis du er i tvivl om, hvorvidt du skal vente på hende eller ej. Hun skriver jo, at hun ikke er klar, men hentyder også, at hun muligvis bliver det på et tidspunkt. Omvendt forestiller jeg mig, at du frygter, at tiden arbejder imod jer; at hun vil ombestemme sig og ikke længere ønske et forhold mellem jer.
Du skriver, at du tidligere har sagt til hende, at det skal være jer nu, og ellers vil du gå. Har du mon stadig det på den måde? Det vil jeg opfordre dig til at gøre op med dig selv – om du har tålmodighed og lyst til at vente på, at hun finder sine egne ben igen ovenpå en turbulent tid i sit liv. Hvis du har det, håber jeg, du finder ro til at vente og vil opleve, at hun igen får lyst til at indlede et forhold imellem jer. Det er dog ingen garanti – for hverken du eller jeg ved, hvordan hun har det om noget tid.
Hvis du derimod oplever, at du ikke har tålmodigheden til at vente, og at usikkerheden gør, at du ikke tør udsætte dig selv for endnu en skuffelse, vil jeg opfordre dig til at fortælle det til hende. På den måde ved hun, hvordan du har det – men uden at hun oplever sig presset til at tage et valg eller forhaste den tid, hun har brug for.
Det kan også være en mulighed, at I for en tid hænger ud som venner uden kærestedelen, hvis I begge to kan have det godt med det. Måske kan I gå nogle ture eller se en film sammen. Snakke og hygge – uden pres fra dig om, at det skal udvikle sig til mere end venskab. På den måde kan du give hende tid til at finde sig selv igen uden at miste kontakten til hende.
Jeg håber, du finder frem til, hvilken vej du vil gå, og hvad der føles rigtigt for dig. Derudover håber jeg, du vil opleve ro og afklaring, når beslutningen er taget. Jeg håber, du kan bruge mit svar. Alt godt til dig fremover!