Tillidsbrud (a)
Spørgsmål
Klik for at vise/skjule
Kære brevkasse
Min historie er lidt kompliceret, men vil prøve at gøre den let forståelig haha
For et stykke tid siden mødte jeg en sød fyr, vi blev kærester og ting gik godt. En dag blev vi meget uvenner, og han smed mig ud af lejligheden. Jeg var naturligvis meget ked af det, og var ikke mig selv. Efter 2 måneders tid skriver han, og vil have mig tilbage. Vi begynder at se hinanden en smule, og han siger, at han elsker mig, og er villig til at gøre sit for at det skal fungere.
Dog går der kun 2 ugers tid og så fortæller min veninde mig, at han er på tinder, og at han har skrevet til hende, at han søger en bolleveninde. Hun svarer tilbage, at han skal fokusere på mig, hvorefter han sletter matchet. Jeg konfronterede ham med det, og han blev meget sur. Jeg endte med at smutte igen, men vi har besluttet os for at prøve endnu engang. Vi kører nu på 3. måned, og jeg kan tydeligt mærke en rigtig rigtig usikker følelse, når han får en besked fra en pige, eller hvis der er letpåklædte piger på hans Instagram. Hvordan får jeg tilliden tilbage?
Mvh.
En pige i et hårdt forhold

Svar
Kære brevskriver
Tak for din henvendelse. Jeg forstår godt, at det kan være svært at have fuld tillid til din kæreste efter jeres lidt komplicerede historie sammen.
Du spørger, hvordan du kan få tilliden tilbage, og det kan jeg nok ikke bare give dig et klart og nemt svar på, da det tager tid at genopbygge tillid. Men et vigtigt redskab til det er kommunikation.
Ud fra det, du skriver, virker det til, at jeres kommunikation sammen er udfordret, idet din kæreste blot bliver sur, da du konfronterer ham med tinder-samtalen. Dog tænker jeg, at det er vigtigt, at du får talt med ham om, at du føler dig usikker i forholdet, og hvad det er, der gør, at du føler dig usikker.
Fortæl, hvordan det påvirker dig, når han skriver med piger, eller når der er letpåklædte piger på hans Instagram. Forsøg at gøre det på en måde, så du ikke kommer til at virke anklagende.
Måske kan sidste del af dette brevkassesvar være til inspiration til snakken.
Eller denne artikel: Kommunikation – opbyggende eller nedbrydende
En anden ting du kan overveje, og som I også kan tale om sammen, er, hvorfor I er i forholdet. Af hvilke grunde fandt I sammen igen? Og hvorfor er det lige præcis ham, du ønsker at være sammen med, og hvorfor ønsker han at være sammen med præcis dig?
Det kan måske hjælpe til at afklare jeres relation sammen, og hvad den bygger på.
Det kan give et bedre grundlag for, at tilliden kan opbygges, hvis I ser nogle betydningsfulde årsager til, at I er sammen.
Modsat, hvis du/I har svært ved at finde nogle vigtige og gode grunde til, at I er sammen, vil det nok være godt at overveje, om det egentlig er det rigtige for dig eller jer at være i forholdet.
Jeg håber, at dette kan være til hjælp for dig.
Kærlig hilsen