Ulykkelig kærlighed (c)
Spørgsmål
Klik for at vise/skjule
Jeg er forelsket i en kollega, som afviser mig. Det gør ondt på mig, og jeg har svært ved at slå ham ud af mit hoved. Jeg har været efter ham siden slutningen af 2013 og det kører bare som et spil mellem os. Selvom jeg fik et nej, blev jeg ved med at skrive til ham. I en periode blev han træt af mig, men nu holder jeg mig professionel overfor ham. Han ved udmærket godt, hvordan jeg har det overfor ham. Vi har haft mange søde arbejdsrelaterede samtaler. Jeg er sjov og smuk, men måske ikke særlig klog pga. den måde jeg har opført mig på, da jeg kontaktede ham. Det der fylder i mit hoved er, hvor han har mig henne. Kan han lide mig! Jeg har bare behov for at fortælle og fortælle om ham.

Svar
Kære Kvinde
Tak for din henvendelse til brevkassen.
Det er en kort beskrivelse, du har af dit problem. Så svaret vil også blive forholdsvis kort.
Problemet
Du er forelsket i en kollega og har været det i et par år.
Dine følelser bliver ikke gengældt. Du har forsøgt på flere måder at blive afklaret i din kollegas følelser overfor dig både via brev og samtale.
Svaret
Din kollega giver med tydelighed udtryk for, at han ikke gengælder dine følelser.
Ja han er faktisk træt af, at du er så påtrængende. Så han ønsker ikke et forhold med dig.
Løsninger
For at kærligheden kan fungerer optimalt, skal den have næring.
Kærligheden får ingen næring fra din kollegas side overfor dig.
For mig at se må du komme til en erkendelse af, at det forhold bliver der ikke noget ud af. Hvad er det der gør, at du ikke kan acceptere et nej?
Er det følelsen af forelskelse du holder fast i?
Du nævner ikke noget om din arbejdsplads, men jeg får tanken, hvad med om du søgte et andet job, så du ikke hele tiden bliver konfronteret med manden.
Fremtiden
Du beskriver dig selv som smuk og sjov.
Mit råd til dig er: forsøg at komme videre med dit liv og bliv optaget af gode interesser og prøv at møde nye mennesker, så du ikke hele tiden bliver fastholdt i noget, som er uopnåeligt.
Ved mødet med nye mennesker kunne det jo være, at du mødte en mand, som virkelig vil dig.
Det er mit ønske for dig.
Varmeste hilsner