Usikker på mig selv
Spørgsmål
Klik for at vise/skjule
Hej Brevkasse
Min kæreste og jeg har ses nu i et år, hvor vi mødte hinanden på det samme studie. Jeg er utrolig forelsket i hende, men på den anden side gør hun mig yderst usikkerhed på mig selv. Hun skriver og snapper med en masse fyrer, og fortæller mig en masse om sin fortid, som gør, jeg får det meget utilpas. Vi har slået op et par gange nu og fundet sammen igen, hvor vi desværre pga. vores forskellighed har haft en del diskussioner. Så snart hun fortæller mig, at hun har snakket med en anden fyr fra studiet eller bare en tilfældig fyr, bliver jeg ekstremt usikker og har den værste fornemmelse i kroppen. Kan virkelig ikke finde ud af, hvorfor jeg får det sådan, hver gang hun fortæller mig sådan noget. Ved ikke, om det er fordi, jeg mangler selvtillid, da jeg ikke selv snakker eller skriver lige så meget med det modsatte køn.
Jeg er utrolig frustreret, da jeg ikke altid har haft denne her virkelig ubehagelige fornemmelse i kroppen. Vi har skam diskuteret min usikkerhed, men synes ikke det hjælper!
Hvad skal jeg gøre?!
På forhånd tak for svaret.
Venlig hilsen
Den utrolig usikre

Svar
Kære Mand
Tak for din henvendelse til brevkassen.
Problemet
Når jeg læser dit spørgsmål og din beskrivelse af dine problemer, har jeg på fornemmelsen af, at du er en ung fyr.
Dig og din kæreste har fundet hinanden på samme studie. Du er utrolig forelsket i  din kæreste. Men der er problemer i jeres forhold på den måde, at din kæreste har kontakt med andre ”fyre”.
Hun fortæller om sin fortid, som gør dig ondt at høre.
Svar
Jeg oplever dig, som du selv underskriver ”Den utrolige usikre”.
Lad os se på problemet.
Hvordan har du det med dit selvværd?
Kunne du komme til den erkendelse, at du er værd at elske?
Er der nogen, der i dit liv i din opvækst har fortalt dig, at du er elsket?
I et parforhold er der visse færdselsregler, der skal overholdes. Man skal vise hensyn og ikke flirte til andre sider. Være sikker på, at den anden part vil en og er tro.
Jeg tror, du har oplevelsen af at elske din kæreste, og at du betaler en høj pris, når du ikke oplever det på samme måde fra hendes side.
Du får fysiske ubehagelige fornemmelser i kroppen.
Det kan hænge sammen med jalousi, eller det at du er bange for at miste hende og blive kasseret.
Kære mand gør op med dig selv, om du kan være i det forhold.
I har forsøgt at tale om din usikkerhed, men synes ikke det hjælper.
Du kunne jo også foreholde din kæreste, at du ikke kan leve med hendes adfærd og gøre det klart, at hvis det forsætter, må du bryde forholdet.
Måske er din kæreste på nuværende tidspunkt ikke moden eller klar til at gå ind i et fast forhold?
Endelig kunne du søge hjælp hos en terapeut eller psykolog for at få set på din usikkerhed. Hvor stammer den fra?
Jeg ønsker dig alt det bedste, du er værdig til at blive elsket.
Varmeste hilsner