Vi ender altid sammen
Spørgsmål
Klik for at vise/skjule
Efter en del overvejelse skriver jeg her, for har igennem en del år haft et godt øje til min bedste ven.
Vi har i perioder snakket og ses rigtigt meget, hvor det altid er endt med sex og knuste følelser. Jeg har for et par måneder siden besluttet, at det skulle stoppe og kun venskabet skulle bestå. Han var ked af at have såret mig men mente han spillede med åbne kort.
Vi blev rigtig uvenner og endte med at blokere hinanden alle steder, for nu skulle al kontakt altså ende. Her opstår så mit problem. For 14 dage efter er alt glemt, og vi er tilbage til at ses og have sex.
Han ser mig som en rigtig god veninde og vil ikke miste mig – har det på samme måde.. men mine følelser er bare så forbandet stærke.. Hvad gør jeg?

Svar
Hej med dig.
Tak for din mail. Det kan være svært, når følelser opstår i et venskab, fordi det kan ende med sårede følelser, og det fornemmer jeg også, det er tilfældet for dig. Det forstår jeg godt, er svært.
Jeg tror, at ærlig kommunikation imellem dig og din ven er rigtig vigtigt. Jeg har svært ved at afkode fra din mail, hvor meget du og din ven har snakket det her igennem. Ved han helt nøjagtigt, hvordan du har det, og at dine følelser for ham er så stærke? Det vil jeg i så fald dig råde dig til at gøre. Derudover tænker jeg, det er relevant, at din ven og dig sammen finder ud af, hvordan det kan være, at I gentagne gange ender i dette mønster. Hvad ligger der i det for ham?
Jeg forstår godt, at I ikke vil miste hinanden på grund af jeres stærke og gode venskab, så mit råd vil være, at I sammen finder ud af, om I kan være venner uden at ende med at have sex med hinanden og i så fald, hvordan dette venskab vil se ud. Men som jeg startede med at skrive, tror jeg også, at et venskab, hvor følelser opstår, kan være svært, hvis ikke disse følelser er gengældt. Derfor tænker jeg også, du må gøre op med dig selv, hvorvidt du kan forblive venner med ham uden at dine følelser kommer i klemme, eller det ville være bedre for dig at være ham foruden – måske bare for en periode – så det ikke er så svært for dig.
Endelig vil jeg opfordre jer til at overveje: Hvad afholder jer fra at blive kærester?
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Venlig hilsen