Jeg har været utro
Spørgsmål
Klik for at vise/skjule
Hej brevkasse
Først og fremmest tak for at give denne mulighed.
Jeg er en 24 årig kvinde, der er sammen med den DEJLIGSTE kæreste. Vi har kendt hinanden i flere år, har flirtet meget før, men har ‘officielt’ været kærester i 2 år og bor sammen.
Jeg er pt. på udveksling i Frankrig. Jeg har været afsted i en måned og har pt 3 måneder tilbage. Jeg har været utro med en franskmand, jeg ikke kendte så godt.
Det hele skete meget hurtigt, og jeg var fuld. Jeg var hos ham i under en time, og jeg har ikke snakket med ham siden, og snakkede heller ikke meget med ham inden. Han havde prøvet at score mig i en kort periode, hvor jeg var smigret og faldt i. Jeg sagde flere gange under akten, at jeg ikke havde lyst og rejste mig op fra sengen. Han blev ved med at hive mig ned og give argumenter for, hvorfor det var en god ide. Det er 100% min egen skyld – jeg fulgte selv med op i hans lejlighed.
Siden da har jeg været et stort rod. Verden har mistet alle farver og jeg har ikke lyst til at leve mere. Jeg har tabt mig til under normalvægtig og har slet ikke lyst til mad. Min dårlige samvittighed æder mig op, og jeg kan ikke gå på gaden uden solbriller. Min kæreste er det bedste jeg ved, og vi snakker ofte om børn og hus og er en stor del af hinandens familier. Han er alt jeg ønsker, og det er KUN blevet forstærket af dette mareridt, jeg føler, jeg lever i. Skal jeg sige det til ham med frygt for at miste ham? Jeg føler det er en meget egoistisk beslutning, at fratage ham valget om at slå op med mig.
Mvh den utro

Svar
Kære du
Tak for din mail. Jeg kan fornemme, at denne episode med utroskaben virkelig tærer på dig og din dårlige samvittighed, hvilket jeg godt kan forstå. Det er tungt at gå rundt med alene, især når du er så langt hjemmefra. Derudover er du naturligvis bange for at miste ham på grund af utroskaben.
Mit råd til dig vil være at være ærlig overfor din kæreste og fortælle ham, hvad der er sket. Ærlighed, tror jeg, er vejen frem i et parforhold. Jeg fornemmer, hvordan denne hemmelighed virkelig tærer på dig både psykisk og fysisk, og jeg forestiller mig, det vil være lettende for dig at fortælle ham sandheden. Ud fra din mail tror jeg ikke, du kan holde til ikke at fortælle ham det, – sådan som det fylder for dig både psykisk og fysisk.
Det er naturligvis svært, når du er i Frankrig og han i Danmark, da denne snak formentligt vil være nemmere og bedre at tage ansigt-til-ansigt. Ser I mon hinanden indenfor den nærmeste fremtid? Ellers kunne det måske gøres over Skype eller Facetime. Jeg tænker, at det vil være bedre for jeres begges vedkommende, hvis du siger det inden længe, så du derved kan få lettet dit hjerte, og din kæreste kan blive indviet i det.
Jeg forstår godt, at du frygter hans reaktion, men jeg læser også, at du virkelig er glad for ham, at I har det godt og har planer om en fremtid sammen. Du siger, at du ved at fortælle det, giver ham valget om at slå op med dig – men du giver ham også valget om tilgivelse. Det er også en mulighed, at han – ved at du fortæller ham det – tilgiver dig, og at I kan komme videre sammen efter denne episode. Og jeg tror, at ærlighed fremfor fortielse omkring denne episode er et bedre grundlag for en god fremtid sammen.
Jeg håber, du kan bruge mit svar til noget. Jeg ønsker dig held og lykke med det.
Venlig hilsen