Jeg vil gerne se min kæreste have sex med en anden
Spørgsmål
Klik for at vise/skjule
Hej med jer
Jeg har sådan en lyst til at se min kæreste sammen med en anden mand. Vi har snakket lidt om det, hun er ikke helt med på ideen, og hun vil kun have mig, siger hun. Man kan jo ikke presse hende til det, og det skal man ikke. Hun skal jo gøre det af lyst, ellers tænder det jo heller ikke mig. Men hvad råd har I til, at det en dag kunne lykkedes mig at få den drøm/fantasi til at gå i opfyldelse?
Mvh Jørgen

Svar
Kære Jørgen
Tak for dit spørgsmål. Det er et godt spørgsmål – jeg tror, at mange kan genkende at have en fantasi, en længsel eller en præference, som deres partner ikke umiddelbart deler med dem, og derfor er svær at få udlevet.
Hvad ligger under fantasien?
Den fantasi eller længsel, du beskriver, går på, at du har lyst til at se din partner med en anden mand. Når vi har fantasier og seksuelle ønsker, som ikke matcher med vores partners, eller som kommer i karambolage med enten egne værdier eller partnerens værdier, er det en god ide at kigge lidt nærmere på, hvad der ligger under fantasien.
Hvad ville dette give dig?
• Kontrol?
• Tab af kontrol?
• Nydelse?
• En oplevelse af at være udenfor?
• At være fri?
• Eller?
Og kan du opleve dette på en anden måde, hvor din kæreste også er komfortabel?
Fantasier i tre kategorier
Seksuelle fantasier kan opdeles i 3 kategorier:
1. Dem, som ikke skal deles, fordi de ikke skal udleves og kan skabe mere afstand end forbindelse.
2. Dem, som skal deles til inspiration og tænding, men ikke udleves, fordi de ikke stemmer overens med vores relation eller vores værdier.
3. Dem, som kan udleves til glæde, leg og til forbindelse.
Det lyder umiddelbart, som at din fantasi/dit ønske lander i enten kategori 1 eller 2. Du kan måske tale med din kæreste om din fantasi, hvordan du kunne ønske det i praksis, og hvad det ville give dig. Når hun ikke har lyst til at udleve det, må det forblive i fantasien. Så kan du/I undersøge, om det fantasien ville give dig og gøre for dig – kan skabes på anden vis. På en måde, hvor I begge to er komfortable med det, og hvor det skaber glæde, leg og forbindelse.
Jeg håber, du kunne bruge mit svar. Hvis du har brug for hjælp til at blive klogere på, hvilken længsel der ligger bag din fantasi, så vil jeg opfordre dig til at opsøge hjælp hos en sexolog.
Amanda Lagoni, Sexolog og parterapeut