Min kæreste skriver med andre kvinder
Spørgsmål
Klik for at vise/skjule
Hej
Jeg skriver til dig på grund af, at jeg har brug for et godt råd.
Jeg har taget min kæreste i flere gange at skrive med andre kvinder. Han har flere gange slettet dem fra de sociale medier. Men det er gået galt hver gang. Jeg flere gange har taget ham i at følge op på andre kvinder. Han fylder mig med løgn og siger, at de har spurgt om hans Instagram. Og han er forlovet… Jeg er virkelig ulykkelig og mit hjerte græder.

Svar
Kære spørger
Undvigelse og løgn
Jeg kan godt forstå, at du er vred og såret. Det at blive løjet for er så svært at være i. Det gør os usikre – ikke bare på vores partner – men også på os selv. Af dit brev fremgår det, at du har konfronteret ham, men at han undviger. Du oplever, at han lyver. Du har taget ham i at skrive med kvinder, men hvad skriver de om? Og hvordan mon det på virker dig? Hvis han ikke vil tale med dig om det, selvom ”du har taget ham i det”, bliver det svært. Hvordan er jeres forhold ellers? Bor I sammen? Er der børn involveret?
Forskellige opfattelser af skriverier
Det at skrive med andre end egen partner kan opleves meget forskelligt. For nogen opfattes det ganske uskyldigt, mens det af andre opleves som utroskab. Du kalder ikke din kærestes adfærd for utroskab, men det er tydeligt, at hans adfærd sårer dig. Måske kan I finde et fælles sprog og forståelse ved at læse nogle af disse artikler sammen? Artiklerne tager udgangspunkt i henholdsvis den svigtede part og den utro part. Måske kan det også være rart for dig at læse et svar til en anden i en situation, der ligner din.
Dine grænser
Det er vigtigt at have vores grænser på plads. Det betyder, at du må mærke efter i dig selv, hvordan det er at være dig, når han ikke vil tale med dig om det. Fx kunne det være: ”Jeg kan mærke, at jeg går i stykker og bliver vred, når du viser din opmærksom til andre kvinder. Det kan jeg ikke rigtig leve med, men jeg vil dig, så tal med mig”. Jeg vil anbefale, at I opsøger en parterapeut, der kan hjælpe med at få en konstruktiv samtale i gang. Det kan hjælpe jer med at finde et ærligt rum, hvor de svære ting mellem jer også kan være.
Venlig hilsen
Ruben Knudsen, Parterapeut
Har du brug for hjælp?
Vi kan hjælpe dig videre
- Online
- Fysisk fremmøde
Book en gratis 📞visitationssamtale her
Parterapeut og sexolog Bente Fischer-Nielsen
Flere brevkassesvar
Læs mere fra brevkassen: